{AF}Pedagoški fakultet u Sarajevu je najstarija visokoškolska institucija u Bosni i Hercegovini. Osnovan je 16.1.1946. godine. Do 1969. godine imao je status više škole, 1969. godine je transformiran u Pedagošku akademiju. Akademske 1999/2000. godine upisana je I generacija studenata Pedagoške akademije u četverogodišnjem trajanju. Pedagoška akademija je transformirana u Pedagoški fakultet 27.4.2009. godine.
Pedagoški fakultet funkcionira kao visokoškolska ustanova u četverogodišnjem trajanju, u skladu sa savremenim odgojnim i obrazovnim tendencijama u svijetu, evropskim standardima u obrazovanju edukatora i razvojnim potrebama Bosne i Hercegovine, kao i njenim autohtonim kulturnim vrijednostima.
U periodu od osnivanjana u ovoj ustanovi obrazovani su svi profili nastavnika za osnovno i srednje obrazovanje u okviru 61 studijske grupe. Od 1969. do 1986. godine obrazovanoje 6 profil anastavnika za predškolski odgoji 5 profila nastavnika za osnovnoškolski odgoj i obrazovanje.
Do sada je na Pedagoškom fakultetu diplomiralo 10.799 studenata.
Prva generacija I ciklusa studenata po Bolonjskom procesu (upisana 2005/2006. godine) promovirana je 2009. godine.
Odsjeci u četverogodišnjem studiju:
- Odsjek za predškolski odgoj
- Odsjek za razrednu nastavu
- Odsjek za kulturu življenja i tehnički odgoj{/AF}
{AF}EDUKACIJA
Područje znanstveno-nastavne djelatnosti, organiziranje, inoviranje i osposobljavanje studenata za rad u predškolskim ustanovama, u razrednoj i predmetnoj nastavi osnovne škole i u inkluzivnoj nastavi.
Različite forme cjeloživotnog obrazovanja u području razredne nastave, kulture življenja, tehničkog i predškolskog odgoja,s ciljem unapređenja kvaliteta odgojno-obrazovnog rada u reformiranoj osnovnoj školi.
Postdiplomski magistarski studiji iz oblasti metodika razredne nastave i pedagoških osnova organiziranja, upravljanja i evaluacije rada u institucijama odgoja i obrazovanja.{/AF}
{AF}ZNANSTVENOISTRAŽIVAČKI RAD
Angažiranje u samostalnim znanstveno-istraživačkim projektima i u saradnji sa raznovrsnim znanstveno-odgojnim i obrazovnim institucijama i visokoškolskim ustanovama u Bosni i Hercegovini i inostranstvu
Međunarodni projekti (projekti koji se mogu realizirati u narednom periodu sa međunarodnim partnerskim institucijama):
- Projekat CEPUS II „Znanje bez granica – most između centralne Evrope i Balkana“
- Sudjelovanje u realizaciji „Centralno-evropskog programa razmjene univerzitetskih studija“
- Tempus projekat „Menadžment i savjetovanje za evropsko obrazovanje“ (nosioci projekta Univerzitet u Minsteru i Sveučilište u Zagrebu)
- Projekat „Dobrobiti životinja i zaštita okoliša kroz Nacionalni Curriculum“ (u saradnji sa RSPCA)
- Komparativno razredno istraživanje u procesu inkluzije u okviru projekta Norwegian Cooperation Program on Research and Higher Education with the countries on the Western Balkans (CPWB/04/06)
- Projekat Procjena potreba za korištenje informacijskih i komunikacijskih tehnologija u bibliotekama BiH (rad sa bibliotekarima, nastavnim osobljem i studentima) - u okviru saradnje sa Edukacijskim fakultetom Univerziteta u Windsoru (Faculty of Education, University of Windsor, Canada)
- Projekti u oblasti istraživačkog rada i pedagoškog obrazovanja (razmjena među studentima i docentima, realizacija studijskih aktivnosti, moduli inkluzivnog obrazovanja i obrazovnih materijala namijenjenih favoriziranju inkluzivnih školskih i socijalnih procesa maloljetnika sa posebnim obrazovnim potrebama u Bosni i Hercegovini) - u saradnji sa Fakultetom obrazovnih nauka Univerzitet Bologna (FSFUB){/AF}
{AF}IZDAVAČKA PRODUKCIJA
Izdavačka produkcija, namijenjena studentima i nastavnicima u predškolskim ustanovama i osnovnim školama
Područja izdavačke produkcije:
- Zbornik radova Pedagoškog fakulteta
- Bosanskohercegovačka pripovijetka za djecu
- Bosanskohercegovačka pripovijetka o djetinjstvu (antologija)
- Metodika tjelesne kulture u razrednoj nastavi
- Metodika tjelesne kulture u predškolskom odgoju
- Likovna kultura u osnovnom obrazovanju
- Edukacija studenata i učenika u zaštiti životinja i okoliša (priručnik)
Područja umjetnosti:
- Izložbe studenata (skulptura, grafika, keramika)
- Projekti sa studentima – likovne radionice sa djecom predškolskog i školskog uzrasta
- Obrada metala i keramike
- Postavka fotografija{/AF}
{AF}SARADNJA
Saradnja Pedagoškog fakulteta sa ostalim fakultetima i univerzitetima u svijetu je intenzivna, odvija se u kontinuitetu tokom cijelog poslijeratnog perioda, a u posljednje dvije godine potpunije – u okviru veoma opsežne međunarodne saradnje Univerziteta u Sarajevu. (poglavlje pod naslovom “Znanstvenoistraživački rad”)
Razvojni plan Pedagoškog fakulteta obuhvata slijedeće principe kao temeljne pretpostavke razvoja ove visokoškolske ustanove:
- Unapređivanje zakonske regulative angažiranjem stručnih timova Univerziteta u Sarajevu, sastavljenih od predstavnika iz područja visokog obrazovanja i pravnih službi Kantonalnog, odnosno Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke, u svrhu reguliranja prijelaznih odredaba o izborima u naučnoistraživačka i nastavna zvanja – do usvajanja državnog Zakona o visokom obrazovanju;
- Reguliranje pune koordinacije u radu Kantonalnog i Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke, Univerziteta i pedagoških zavoda – na nivou uspostave koordinacionih tijela, s ciljem donošenja jedinstvenih odluka i njihove jedinstvene primjene, kojom bi se dokinuo svaki oblik izdvojenog odlučivanja u radu visokoškolskih ustanova na području Federacije Bosne i Hercegovine, a u perspektivi i na cijelom području Bosne i Hercegovine (konkretno: u pogledu provođenja Bolonjskog procesa, utvrđivanja ispitnih rokova i termina, opremanja visokoškolskih ustanova, izbora nastavnog i asistentskog osoblja i donošenja pravnih akata, te, osobito, jedinstvenog pristupa u reguliranju materijalne pozicije uposlenika, izrade kataloga poslova na visokoškolskim ustanovama svih univerziteta, kao i na državnom području, s ciljem njihove unifikacije i jedinstvene primjene.
- Uspostava konstruktivne saradnje sa Sindikatom Univerziteta u Sarajevu, na svim nivoima organiziranja visokog obrazovanja, te Kantonalnog i Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke – u svrhu značajnijeg unapređenja sadašnjeg stanja u oblasti visokog obrazovanja.{/AF}