PRIJAVITE KORUPCIJU


Ovlaštena osoba za prijavu korupcije: Binasa Nikšić Ova e-maila adresa je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je vidjeli.

PRAVILNIK  |  OBRAZAC


 

Novi uspjeh istraživača Pedagoškog fakulteta: Objavljen rad u Q1 časopisu


Istraživači sa Pedagoškog fakulteta Univerziteta u Sarajevu bili su dio međunarodnog istraživačkog tima čiji je rad rezultirao objavom značajne publikacije u prestižnom časopisu Journal of Applied Research in Intellectual Disability. Ovaj časopis ima impact faktor 2.1 i svrstava se u Q1 kategoriju u oblasti rehabilitacije te u Q2 kategoriju u oblasti edukacijske psihologije. Ovaj uspjeh potvrđuje konstantan rast prestiža Pedagoškog fakulteta i njegovih istraživača na međunarodnoj naučnoj sceni. Rad je dostupan na stranici: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/jar.70041


 

Doktorantica Pedagoškog fakulteta Ajla Bukva objavila rad u prestižnom časopisu Child Neuropsychology

S ponosom objavljujemo da je doktorantica Pedagoškog fakulteta, Ajla Bukva, u saradnji sa mentorom, prof. dr. Harisom Memiševićem, objavila rad u prestižnom časopisu Child Neuropsychology. Ovaj izuzetni uspjeh rezultat je posvećenog istraživanja i kontinuiranog truda doktorantice Bukve i njenog mentora.

Rad predstavlja značajan doprinos u području razumjevanja veze između matematike i izvršnih funkcija i obrađuje temu koja je od velikog interesa za stručnjake u edukacijskim i psihološkim naukama.

Rad je dostupan na linku: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09297049.2024.2421222?fbclid=IwY2xjawGPGOJleHRuA2FlbQIxMQABHceENmBjqSnTHXlTSO3OkzhRDonhyEDFj2C4lnZF5GzMnKwKzUrKuCBi3w_aem_EW3ICmaTxTCYlAkNkjpiSg


Obavijest o izlasku članka

Prof. dr. Ismail Palić, prof. dr. Mirela Omerović i prof. dr. Elma Selmanagić-Lizde
Dostupan na stranici: https://hrcak.srce.hr/312510  

Novi veliki naučni uspjeh nastavnika sa Pedagoškog fakulteta

Profesorica sa Pedagoškog fakulteta, prof. dr. Elma Selmanagić Lizde, je koautorica rada pod nazivom “Is real screen time a determinant of problematic smartphone and social network use among young people?” objavljenog u prestižnom časopisu Telematics and Informatics. Časopis Telematics and Informatics je u JCR Q1 kategoriji (Impact factor: 9.14), a prema CiteScore rangiranju je u top 1% časopisa u kategoriji Social Sciences- Law (2/885) i Social Sciences- Communication (2/493). Članku možete pristupiti na: https://doi.org/10.1016/j.tele.2023.101994

Čestitamo profesorici Selmanagić Lizde i Pedagoškom fakultetu na ovom velikom dostignuću i radujemo se budućim uspjesima.

haha12



Još jedan veliki uspjeh istraživača sa Pedagoškog fakulteta Univerziteta u Sarajevu. Profesorica Elma Selmanagić Lizde je koautorica rada (sa prof Lukasz Tomczyk) pod nazivom “Nomophobia and Phubbing: Wellbeing and new media education in the family among adolescents in Bosnia and Herzegovina” u prestižnom časopisu Children and Youth Services Review, čiji je impact factor 2.4 i koji je u Q1 kategoriji za područje Social Work. Rad je dostupan na web stranici:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0190740922001256?dgcid=author

NOVI USPJESI NASTAVNIKA PEDAGOŠKOG FAKULTETA

Nastavnici sa Pedagoškog fakulteta postižu nove naučne uspjehe. Tako je u mjesecu decembru objavljen rad “Ethics, Aesthetics and Ideology in Children’s Literature” u prestižnom časopisu “Libri et liberi : časopis za istraživanje dječje književnosti i kulture”. Članak je dostupan na linku:

https://hrcak.srce.hr/clanak/389495

Pored ovog rada, naši nastavnici su u saradnji sa Fakultetom za Specijalnu Edukaciju i Rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu objavili i meta-analizu pod nazivom: “Exercise-Based Interventions Aimed at Improving Balance in Children with Autism Spectrum Disorder: A Meta-Analysis” u časopisu Perceptual and Motor Skills. Članak je dostupan na linku:

https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/00315125211060231


Istraživači sa Pedagoškog fakulteta Univerziteta u Sarajevu su objavili značajan naučni rad pod nazivom:  “Factor structure of the BRIEF-P teacher version in a sample of Bosnian preschool children with intellectual disability” u prestižnom časopisu Child Neuropsychology. Impakt faktor ovog časopisa je IF = 2.5, a CiteScore je 4.4.

Rad je dostupan na stranici: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09297049.2021.2008338?src=


Novi uspjeh istraživača sa Pedagoškog fakulteta

Istraživači sa Pedagoškog fakulteta, I pored brojnih izazova nametnutih pandemijom COVIDa-19, uspjevaju objaviti rezultate svojih naučnih istraživanja u najprestižnijim časopisima. Objavljen je rad pod naslovom “Factors affecting teachers' attitudes towards inclusion of students with autism spectrum disorder in Bosnia and Herzegovina” u prestižnom časopisu International Journal of Inclusive Education čiji je impact factor za 2020.god. iznosio IF=3.13. Ovo istraživanje je rezultat zajedničkog rada istraživača sa Pedagoškog Fakulteta Univerziteta u Sarajevu, Fakulteta za Edukaciju I Rehabilitaciju Univerziteta u Tuzli I Fakulteta za Specijalnu Edukaciju I Rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu. Rad je dostupan na linku:

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13603116.2021.1991489


NOVO: Objavljen je rad „Parent-teacher interactions, family stress, well-being, and parental depression as contributing factors to parental involvement mechanisms in education of children with autism“ u časopisu International Journal of Developmental Disabilities

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/20473869.2021.1896962?src


U okviru projekta "Prediktori akademskog uspjeha djece osnovno-školske dobi", a koji je implementirao Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu objavljen je rad "Identifying predictors of reading speed and reading comprehension in Bosnian" u prestižnom naučnom časopisu Applied Neuropsychology: Child.

Link na članak: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/21622965.2020.1815023


Naučno-istraživačka djelatnost, kao jedan od stubova akademske izvrsnosti, predstavlja  prioritet kojem se posvećuje velika pažnja na Pedagoškom fakultetu. Naši nastavnici, zajedno sa studentima, provode veoma značajna istraživanja u edukacijskim i srodnim naukama. Pedagoški fakultet nastoji da uključi studente svih ciklusa studija u naučno-istraživačke projekte. Posebno smo ponosni na činjenicu da su neki naši studenti već objavili radove koji su indexirani u Web of Science bazi.

Rezultati našeg naučno-istraživačkog rada su prepoznati na Univerzitetu u Sarajevu, te je Pedagoški fakultet za 2017. i 2018. godinu dobio priznanja Univerziteta u Sarajevu za Izvrsnost u naučno-istraživačkom radu.

Neki od novijih radova naših nastavnika indexiranih u Web of Science (od 2018. godine):

  1. Tomczyk, Ł., & Selmanagic-Lizde, E. (2018). Fear of Missing Out (FOMO) among youth in Bosnia and Herzegovina—Scale and selected mechanisms. Children and Youth Services Review, 88, 541-549.

  2. Aljilji, A., Sivac, A., Velić, S., & Mahmutović, O. (2018). Hardness of the solder alloy Cu-In-Sb in dependence of the molar ratio of the components. Glasnik hemičara i tehnologa Bosne i Hercegovine, (51), 41-45.

  3. Kudumovic, M., & Aleksic, D. (2018). Application of Electronic Learning in the Educational Education Work of the Classroom Teaching and Teaching. TEM JOURNAL-TECHNOLOGY EDUCATION MANAGEMENT INFORMATICS, 7(4), 869-874.

  4. Memisevic, H., Malec, D., & Biscevic, I. (2019). Predictors of Reading Fluency in Second and Third Grade Students: Results from Bosnia and Herzegovina. Studia Psychologica, 61(3), 175-188.

  5. Rašidagić, F., Nurković, N., Imamović, T. D., Hadžibulić, N. H., Nikšić, E. (2019). Differences between morphological characteristics and motoric capabilities of physically active and inactive athletic students. Acta Kinesologica, 24(1), 30-35.

  6. Kurtanović, O., & Destović, F. (2019, June). Optimisation of Project Duration and Costs Using Over-Working of Executors and Equipment When There Are Limitations for Their Maximum Units. In International Conference “New Technologies, Development and Applications” (pp. 332-341). Springer, Cham.

  7. Omerović, M. (2019). Mjesna klauza i prostor u bosanskome jeziku. Rasprave: Časopis Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, 45(2), 619-637.

  8. Dizdarevic, A., Ahmetovic, Z., Malec, D., Mujezinovic, A., Ahmetovic, M., Zilic, F., & Mehmedinovic, S. (2020). Analysis of Factor Validity of the Support Intensity Scale on Bosnian-Herzegovinian Sample. Advances in Cognitive Psychology, 16(2).

  9. Dizdarevic, A., Memisevic, H., Osmanovic, A., & Mujezinovic, A. (2020). Family quality of life: perceptions of parents of children with developmental disabilities in Bosnia and Herzegovina. International Journal of Developmental Disabilities, 1-7.

  10. Djordjevic, M., Glumbić, N., & Memisevic, H. (2020). Socialization in Adults with Intellectual Disability: The Effects of Gender, Mental Illness, Setting Type, and Level of Intellectual Disability. Journal of Mental Health Research in Intellectual Disabilities,1-20.

  11. Memisevic, H., Dedic, A., Biscevic, I., Hadzic, S., Pasalic, A., & Malec, D. (2020). Identifying predictors of reading speed and reading comprehension in Bosnian. Applied Neuropsychology: Child, 1-10.

Naša ResearchGate stranica:

https://www.researchgate.net/institution/University_of_Sarajevo/department/Faculty_of_Educational_Sciences

Misija

Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu teži postizanju visokog kvaliteta u obrazovanju studenata, budućih odgajatelja, učitelja i nastavnika, koji će na temelju stečenih ishoda učenja biti spremni odgovoriti na sve izazove svoje profesije u savremenom društvu i predstavljati pokretačku snagu napretka BiH te razvoja društva u zajednici u kojoj djeluju. Studenti stječu kompetencije nužne u odgojno-obrazovnom radu s djecom predškolskog i školskog uzrasta, uspješno povezuju teorijska i praktična znanja, stečena kroz kvalitetnu praksu u osnovnim školama i vrtićima, razvijaju vještine, te ih usklađuju sa savremenom obrazovnom politikom.

Vizija

Pedagoški fakultet u Sarajevu želi biti među vodećim akademskim institucijama za obrazovanje učitelja, odgajatelja i nastavnika u međunarodnim okvirima. Kontinuirano praćenje i vrednovanje nastavnog procesa i odgojno-obrazovne djelatnosti u BiH temelj je za postizanje visoke kvalitete ukupnog odgojno-obrazovnog procesa. Fakultet djeluje kao dinamična institucija koja sistematski i organizirano potiče kritičko mišljenje, kreativnost, poštivanje etičkih vrijednosti i univerzalnih ljudskih prava, aktivnosti kroz praksu u odgojno-obrazovnim institucijama, te tako afirmira društveni položaj učitelja, odgajatelja i nastavnika kao kompetentnog, važnog i visokomotiviranog nosioca obrazovanja koji čini temelj bosanskohercegovačkog društva.

PEDAGOŠKI FAKULTET UNIVERZITETA U SARAJEVU


NAŠA MISIJA

Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu teži postizanju visokog kvaliteta u obrazovanju studenata, budućih odgajatelja, učitelja i nastavnika, koji će na temelju stečenih ishoda učenja biti spremni odgovoriti na sve izazove svoje profesije u savremenom društvu i predstavljati pokretačku snagu napretka BiH te razvoja društva u zajednici u kojoj djeluju.


NAŠA VIZIJA

Pedagoški fakultet u Sarajevu želi biti među vodećim akademskim institucijama za obrazovanje učitelja, odgajatelja i nastavnika u međunarodnim okvirima. Kontinuirano praćenje i vrednovanje nastavnog procesa i odgojno-obrazovne djelatnosti u BiH temelj je za postizanje visoke kvalitete ukupnog odgojno-obrazovnog procesa.


Pedagoška fakulteta Univerze v Sarajevu že vrsto let izobražuje bodoče vzgojitelje, učitelje in predavatelje ter jim pomaga pridobiti temeljne veščine in kompetence, potrebne za sodoben izobraževalni proces. Kakovost izobraževanja in prizadevanje za visoke akademske standarde se tu obravnavata kot osnova za razvoj ne le samega izobraževalnega sistema, temveč tudi družbe kot celote. Takšen pristop fakulteto postavlja v pomembno vlogo pri oblikovanju novih generacij strokovnjakov, ki so sposobni odgovoriti na izzive časa. Sodobno izobraževanje je neločljivo povezano z digitalnimi rešitvami, ki postajajo naravni del izobraževalne in kulturne izkušnje. Ne le študenti, ampak tudi pedagogi pogosto uporabljajo digitalne storitve za širjenje svojega obzorja in iskanje novih delovnih orodij. Med takšnimi rešitvami lahko izpostavimo možnosti digitalne zabavne industrije, ki se aktivno razvijajo in postajajo priljubljene med popotniki. Primer tega je izbor storitev in najboljših platform za spletne igre in zabavo, o katerih govorimo tukaj:hauptbahnhofcity.at. Ti viri omogočajo ne le preganjanje časa, ampak tudi spoznavanje inovativnih oblik interakcije v digitalnem okolju. Na koncu je jasno, da se prizadevanje za kakovostno izobraževanje, ki ga goji Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu, odlično ujema s sodobnimi digitalnimi trendi. Prihodnji pedagogi, usmerjeni v inovacije, lahko takšne primere digitalnih storitev uporabijo kot dodatno orodje za razumevanje interesov mladih. Izobraževanje in digitalna zabava v tem kontekstu postaneta člena iste verige, ki odražata duh sodobne družbe in odpirata pot novim metodam učenja in komuniciranja.